Jak zrobić duże jajko z masy solnej? Kurs krok po kroku

Cześć!

Dzisiaj obiecany kurs na wielkanocne jajo z masy solnej,
zamiast pocztówki czy do ozdoby domu. 
Polecam spróbować!

Zapraszam na filmiki wielkanocne na FACEBOOKu
oraz na mojego INSTAGRAMa


Zaczynamy od przygotowania masy solnej, ja swoją pofarbowałam barwnikami do jajek.
 Jak to zrobić piszę w dwóch postach: 

  • Farbowanie akrylami, plakatówkami: zapraszam tutaj.
  • Farbowanie barwnikami do jajek wielkanocnych: zapraszam tutaj
  • Możecie też obejrzeć filmik z farbowania masy solnej na moim fb:


Zaczynamy! Pofarbowaną masę solną rozwałkowujemy na ok 0,5 cm.
 W dolnej części jajka odciskamy serwetkę szydełkową lub robimy wzorki wykałaczką.
Następnie wycinamy kształt dużego jaja - jeżeli nie idzie wam to od ręki,
można sobie przygotować szablon z kartonu,
od którego następnie wycinamy owalny jajo w masie solnej. 



Bierzemy się za dekorację górnej części jaja,
tuż ponad naszym odciśniętym "koszyczkiem".
Ja zrobiłam kilka wiązek trawki, łodyżki i następnie pozwijane liście.
Na końcu dodajemy główki kwiatów, np tulipanów zawijając kilka płatków. 


Jeżeli macie problem z wykonaniem główek kwiatów, 
przyjrzyjcie się metodzie która pokazałam w innym swoim filmiku,
 z kursem krok po kroku:


Nie zapomnijcie o zrobieniu dziurki na sznurek na górze jajka,
lub wbicie drucika jeszcze przed wypaleniem.
Suszymy w temperaturze od 80 - 120 C,
około 2-3 godziny stopniowo podkręcając temperaturę.
Tak wygląda wypalone jajko, jeszcze bez malowania:


Malowanie rozpoczęłam od pokrycia wybranym kolorem tulipanów.
Ja wybrałam lila, ale ładne też będą np żółte czy czerwone.
Następnie dodajcie trochę koloru na "trawce".
Na końcu pomalujcie na wybrany kolor koszyczek,
a brzegi jajka można zaakcentować dodatkowym kolorem,
tak żeby całość nie była zbyt zielona.
Do tego celu możecie użyć metalicznego lakieru do paznokci.


Oto ukończone jajo wielkanocne.
Można je postawić na półce, w stroiku, zawiesić na oknie czy drzwiach.
Myślę, że będą się sprzedawać na wielkanocnych kiermaszach.
Moje jajco ma ok 20 cm, jest więc dość duże i już czeka na wiosenne okno.
Pozdrawiam serdecznie
Sztuka Niepoważna!




masa solna aniołki, masa solna wielkanoc, przepis na masę solną, jak zrobić figurki z masy solnej jak zrobić aniołka z masy solnej, jak zrobić masę papierową, jak zrobić masę solną przepis, jak zrobić mase solną przepis, jak zrobić mase solną na figurki, figurki z masy solnej, jak zrobić stojącego aniołka z masy solnej, jak zrobić aniołka z makaronu, jak zrobić aniołka z papieru, aniołki z masy solnej, jak zrobić aniołka z origami, jak zrobić aniołka z bibuły, jak zrobić masę solną, pisanka kolorowanka pisanka szablon pisanka wielkanocna pisanka pismo pisanki wzory pisanka krzyżówka pisanki wielkanocne pisanki decoupage wielkanocne wzory ręcznie robione rysunek ze styropianu wielkanocna ze styropianu jajka wielkanocne dekoracje ręcznie robione ozdoby rekodzieło allegro natalia zabawa sztuka niepowazna soli sól przesolone masa solna wyobraźni wyobrażnia kreatywna  solna