Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Trochę o barwieniu masy solnej

Hej dziewczyny!
Ciągle dostaję pytania o barwienie i gładkość masy solnej. O barwieniu przeczytacie tutaj w poście, a o reszcie częstych pytań w tej zakładce. Jeśli macie jeszcze jakieś inne wątpliwości pytajcie w komentarzach.

Moje dzisiejsze kolory w produkcji - fioletowy, niebieski i zielony który był znacznie żywszy niż na zdj. Muszę wam powiedzieć, że miło się lepi z kolorowej masy, ale przygotowanie jej zajmuje dość dużo czasu.


Tak wygląda rozpuszczona farba w wodzie, którą dodaję do wyrabianej masy. Nie wiem czy widzicie, woda jest aż gęsta od farby. Najidealniej byłoby używać farb wodnych do takiego barwienia - ale tych w tubkach, które niestety są dość drogie. Ja zazwyczaj wykańczam stare plakatówki i końcówki akryli.

Dziś poszalałam z baranami i kotami których tu nie ma.



Suszenie barwionych wyrobów musi być w dość niskiej temp., inaczej wszystko straci kolor. Ja suszę w ok 70 C, nawet 4 godziny.

Czekam na wasze pytania i zapraszam na FACEBOOKA

27 komentarzy:

Justyna pisze...

Mega :-)

Katka pisze...

No te z kwiatuszkami są przeurocze.Kolorki też cudne :)

ZUzanna pisze...

Ale kolorki! WOW!!

Marta i Alicja pisze...

Piękne kolorki! Podziwiam twoje masosolne wytwory!

B. pisze...

noooo to się nazywa profesjonalizm :D rewelacyjne te baranki :)

AniaN pisze...

Faktycznie barwienie ułatwia pracę ale nie udało mi się osiągnąć takich cudownych kolorków :) Ach te Twoje barany - kapitalne :)
Pozdrawiam ☼

Anonimowy pisze...

ja do farbowania używam barwnika spożywczego w proszku, szybko się zabarwia i bez problemu. A kolory wychodzą piękne :)

Asia

Sztuka N!epoważna pisze...

o świetny pomysł musze sama spróbować

Aleksandra pisze...

świetne owieczki :D
czym są robione wzory na masie ??

Sztuka N!epoważna pisze...

wzorki robilam serwetka, wykałaczką i foremkami

Anna Rządkowska pisze...

Piękne są te Twoje owieczki, a te kwiatuszki bomba i kolory mają takie wiosenne, chce się już wiosny co? :)
Pozdrawiam wiosennie :)

Magda Wrona pisze...

Baranki sę śliczne, bardzo mi sie podobają i te kolory. :)
Zapraszam na moje Urodzinowe Candy na: www.skradzionechwile.blogspot.com

Gorąco pozdrawiam :)

Lucy pisze...

Jesuuuu cała fabryka
piękne te baranki w Twoim wykonaniu , oj piękne

Sztuka N!epoważna pisze...

ja juz sie wiosenki doczekac niemoge ,zima to zdecydowanie nie moja pora roku

Beata Szrajder pisze...

Same wspaniałości, Kwiatkowy zielony baran - extra, a cała reszta bardzo podobnie!!!!

Basia86-naturalnie pisze...

Śliczniutkie!
Te różowe w kwiatuszki;) boskie!

burana25 pisze...

Ależ ja lubię Twoje dziełka z tej masy solnej, a jeszcze do tego teraz w takich wiosennych barwach - cudo :-)

nitus pisze...

Dla mnie bomba ale ciekawi mnie ten wzorek na barankach czym jest robiony?

Sztuka N!epoważna pisze...

wyżej pisalam juz wkomentarzach :) wzorki robilam serwetka, wykałaczką i foremkami

Anita M pisze...

O jakie piękne, radosne, pełne wiosny:)

Anonimowy pisze...

ddziewczynom i mnie też na pewno chodzi nie o ten serwetkowy wzór ,ale o ten na tych dużych niebieskich przejawia się u Ciebie często i jest cudny co to takiego?
justka

Sztuka N!epoważna pisze...

chodzi o te wicie pewnie, ja uzywam takiej jakby pieczątki z wzorkiem kupiłam na allegro

Anonimowy pisze...

Hahaha ;))) Dziewczyny! Ten wzor z duzych niebieskich barankow, to sa tzw.: Sekrety Mistrzow Kuchni! ;)) To jest ta szczypta zamorskiej przyprawy, ktorej nazwy sie nie zdradza ;))
A ja wiem, co to jest, chociaz Natalia mi nie powiedziala! Ale o tym ccciiiiiiit..... ;))

Puszczam oko ;)

Mad

PS. Natalia. A kurczaczki jakies Swiateczne wypuscisz? Albo zajaczki? Albo najlepiej jedno i drugie? ;))

Sztuka N!epoważna pisze...

haha oj ty :D ja tez do ciebie puszczam oczko :D
co do kurczakow zajacow jakos nie jestem przekonana do takich rzeczy , lubie tylko barany najbardziej.. no ale moze jak sie uporam z zamowieniami cos porobie :)

Anonimowy pisze...

Haha ;))) Musialysmy z Natalia pisac dokladnie w tym samym czasie, tylko jej komentarz pojawil sie pierwszy ;)) A to numer!
Natalia. Jestes jeszcze?
Bo ja nie dopisalam w poprzednim - kiedy pokarzesz Aniolki z czwartej blaszki od gory w piekarniku?

Dziewczyny! A na ostatniej blaszce - na samym dole - na fioletowym kocie - znow jest ten tajemniczy wzor! ;)))

Mad


Sztuka N!epoważna pisze...

oo do publikacji jeszcze troche minie , bo tak szczerze - nie mam ochoty teraz malowac jakos nie mam i juz :P wiec jesli sie za to teraz zabiore nic ladnego mi nei wyjdzie :P

ada-adriana pisze...

Jak dla mnie rewelacja, super i produkty i porady !!

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)