Jak zrobić renifera z masy solnej na święta? Kurs

Hej! Mam dla was nowy kursik z wesołym "N!epoważnym reniferkiem"
- na święta idealna dekoracja lub podarek:)
Liczę, że Wam się spodoba i czekam na komentarze
oraz wasze prace :)

Zapraszam na FACEBOOKA i na 2 część tutaj !

Jeżeli korzystasz z moich tutoriali i kursów, 
proszę o umieszczenie do nich linka w publikowanych pracach. 


Masę solną robicie wg. tych wskazówek.
Wycinacie dowolny kształt - renifer może być zwariowany, gruby, albo wydłużony. Ważna jest faktura jaką nadacie masie. Można ją ponacinać, zrobić dziurki, lub rozwałkować serwetkę.
Łebek zróbcie w kształcie kropli, wbijcie w niego haczyk lub spinacz.


Moim zdaniem najtrudniej będzie wam przy zrobieniu rogów. Ja nad nimi troszkę siedziałam
ale myślę, że nie muszą być zbyt idealne.
Mój sposób pokazałam wam na zdjęciu.
Pyszczek robimy nożykiem - moje renifery są trochę nadąsane :D


Postanowiłam pokazać wam moje sposoby na zrobienie ozdób bez foremek. Uwaga każdy element robimy na zwilżonej wodą i pędzelkiem masie, inaczej nic się nie przytwierdzi!
 Kwiatek robimy zaczynając od listków, potem doklejamy płatki, a na końcu środek.
Serduszko robimy formując łezkę i nacinając trójkącik w środku.


Jeżeli macie ochotę na gwiazdkę, zróbcie to nożykiem: wytnijcie dwa trójkąty i je razem zlepcie,
 Albo natnijcie wzorek (jak u mnie na zdj),  i kawałek po kawałku  oddzielcie od reszty masy.
Kopytka robimy podobnie jak serduszko, ale w większych rozmiarach.
Nie zapomnijcie wykonać dziurki w tułowiu i kopytkach.


Gotowe reniferki suszymy ok 2-4 godz w temp 80 C -100 C.
 Takie ozdoby możecie wykonać bardzo duże lub np. zupełnie malutkie
- do paczki, na ścianę lub na okno.
Moje są średniej wielkości. ok 15 cm.


sztuka tworzenia sztuka wyobraźni tarnów sztuka niepoważna tarnów