Masa solna - czym farbować? Bez malowania KURS WOW

Dziś postanowiłam przetestować barwienie masy solnej barwnikami.
Taka paczuszka kilku barwników kosztuje od 90 groszy po 2-3 złote.
Znajdziecie je w supermarketach przy dekoracjach i akcesoriach na Wielkanoc.
W środku opakowania jest kilka kolorów
- w moich była zieleń, żółć, czerwień i niebieski.


Jak farbować masę tymi barwnikami?
Jest to dużo prostsze (i tańsze) od używania farb.
Ja dodałam barwnik prosto do soli i mąki.
 Ma on formę proszku, więc mieszałam go "na sucho" z pozostałymi składnikami.
Dopiero potem dodałam wodę i wtedy masa nabrała koloru.
Jedną saszetkę zużyłam na ok szklankę soli i szklankę mąki.
 Jeśli zagniatacie ręcznie, polecam używanie rękawiczek.
 Farbowane wyroby suszę w niskiej temp, by nie stracił koloru - ok 50 C,
jakieś 2-3 godziny albo i dłużej, jeśli wyrób jest grubszy.


Zdecydowanie najładniejszy jest niebieski -
intensywny i głęboki.
 Zieleń jest ok, ale dla mnie osobiście trochę za ciemna.
Żółty daje kolor pomarańczowy, a czerwony coś pomiędzy fioletem a fuksją.
Podsumowując, jeśli chcecie skrócić sobie czas tworzenia,

lub nie umiecie malować, można pokusić się o taki sposób na lepienie.

Moim zdaniem jest to też dobre rozwiązanie dla tych,

którzy chcą by ich wyroby były ładnie pokryte kolorem

- przy malowaniu pędzlami nie zawsze się to udaje.