Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jak zrobić ozdoby - pierniczki - z masy solnej ? Kurs

Hej! Dziś bardzo łatwy kurs z masy solnej na zapachowe pierniczki. Oczywiście można się pokusić o zrobienie prawdziwych, ale te są tańsze i trwalsze. Możecie nimi udekorować zarówno choinkę, jak i stroiki. Ja przygotowałam z nich właśnie taki świąteczny stroik -
ZAPRASZAM DO TUTORIALU KLIK

Do wykonania pierniczków potrzebna wam będzie zabarwiona masa solna. Możecie użyć kakao, cynamonu, kawy itp. Kolejnymi potrzebnymi narzędziami są foremki do ciasteczek, które każdy w domu na pewno ma.
Nasze "pierniczki" suszymy ok 3 godziny w temperaturze około 80-100 C.


Do pomalowania dekoracyjnych zawijasów, najlepiej sprawdzi się biała farba akrylowa. Najprościej wytyczyć sobie lamówkę, i do niej dokładać detale jak zawijasy, kropeczki, kwiaty... 


Jeżeli nie macie głowy do takiej misternej pracy, możecie zrobić po prostu kropeczki, które na ciemnej masie będą wyglądały pięknie. Kształty gwiazdek fajnie podkreślają odcinkowe łączenia i punkciki. Pokrywając całą powierzchnię białą akrylom, uzyskacie efekt polukrowanego piernika.


Mi do mojego stroika przyda się jedno większe serducho, takie bardziej ozdobne. Zaczęłam je dekorować od falbanki przy brzegu. Środek starałam się wypełnić symetrycznie, wolne przestrzenie zapełniłam kropeczkami. Całe malowanie trwało dosłownie chwilkę i jest prostsze, niż by się mogło wydawać.


Miłego "pieczenia" i nie zapomnijcie dać znać o swoich dziełami na


13 komentarzy:

annadb2013 pisze...

świetny pomysł, ślicznie wyglądają ;)

Yagoshka art pisze...

Super :) ja też juz takie udawane pierniczki porobiłam :) ale bez takiej pięknej koronki malowanej

Aleksandra pisze...

Jak zwykle udany kursik :) Pierniczki są pięknie pomalowane, masz do tego rękę i dlatego takie ładne wychodzą Ci te wszystkie wzory :)

Iwona M. pisze...

Jak zawsze Twoje kursy są bardzo pomocne i na pewno skorzystam z pomysłów Już czuje zapach tych pierników. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na candy http://szafa4drzwiowa.blogspot.com/2013/11/candy-na-dzien-dobry.html

Daria Rzepczyńska pisze...

Wyglądają smacznie :) Dla mnie chyba jeszcze za wcześnie na masę solną ale podziwiam :)

asia pisze...

Jak rozumiem malujesz jakimś cieniutkim pędzelkiem? A pierniczki cudne, z pewnością takie zrobię! Czekam na kolejne instrukcje :)

Basiuchna pisze...

zdecydowanie takie pierniczki zawisną na mojej choince tego roku :) masa solna zachowuje zapach tego, czym ją barwimy? w sensie jeśli dodam cynamon, uzyskam cynamonowe pierniczki?:D

Sztuka N!epoważna pisze...

Asiu - tak maluję pędzelkiem rozmiar 1 lub mniejszy :)
Basiuchna - masa zachowuje sliczny zapach w zaleznosci od uzytej przyprawy i jej ilosci ale z czasem zanika:) cynamon , kawa i kakao - ja probowalam tylko tych ale pachna cudnie , za to moge reczyc :)

aguś pisze...

Napaliłam się żeby spróbować znów swoich sił w tej technice:)

aguś pisze...

Naczytałam, naoglądałam i napaliłam się aby znów spróbować swoich sił w tej technice:)

Sztuka N!epoważna pisze...

noo złapałaś wene, super :D trzeba to szybko wykorzystać :))

Singers Singers pisze...

śliczne pierniczki ;) mam pytanie. Co robisz, żeby podczas wypiekania zabarwiona masa nie traciła koloru? Ja próbuję i za każdym razem te kolory jakoś ...bieleją.... Bardzo proszę Cię Natalio o poradę.

Sztuka N!epoważna pisze...

MI TEŻ TROSZKE BIELEJĄ, ale po lakierowaniu masa nabiera żywych kolorów:)

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)