Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Metamorfoza pokoju - Tutorial

Hej dziewczyny!

Dziś krótki opis, jak zmienić wystrój wszego pokoju, niskimi kosztami.
Jedyne czego potrzebujecie to biała farba, pędzel i ewentualnie nowy kolor na ścianę.
Ja wybrałam motyw drzewa, które widziałam na różnych naklejkach na ścianę, i strasznie mi się spodobał!


 Moją ścianę postanowiłam przemalować, ponieważ jak same może dojrzycie była już odbarwiona.Wybrałam niebieski kolor, który na zdj jest trochę przekłamany, i jeszcze dobrze nie wyschnięty.


 Malowanie drzewa zaczęłam od wyznaczenia głównych gałęzi, które stopniowo pogrubiałam. Warto wcześniej przygotować sobie projekt w mniejszej skali, dopasowany do kształtu waszej ściany. Dzięki temu mniej więcej będziecie wiedziały jak uformować główne gałęzie. Jest to dość ważne, bo raz namalowanej gałęzi nie da się usunąć - nawet po zamalowaniu kolorem ściany, będzie ona widoczna.


 Dalsze części malowałam wg zasady 'od ogółu do szczegółu' - czyli stopniowo dodawałam zawijasy, pojedyncze gałązki, oraz warstwy by nie prześwitywał niebieski kolor.


Na końcu dodałam listeczki, ale raczej nie starałam się przesadzać z ich ilością. Jeżeli macie ochotę, można dodać np jakiegoś ptaszka, sówkę itp siedzącego na gałęzi. Widziałam również ramki na zdj i lustra "pozawieszane" na gałęziach drzewka.


Do listeczków dodałam żyłki, wymalowane tym samym kolorem co ściana. Na całe ok 200 x1,70 cm drzewko, zużyłam ok pół litra białej emulsji, więc wcale nie tak dużo jak oczekiwałam!:)


Mam nadzieję, że ktoś z was spróbuje sobie coś namalować. Motyw może być każdy w każdej skali. Moja kuzynka ma namalowane ogromne dmuchawce, może uda mi się wam je jeszcze kiedyś pokazać.

 Koniecznie napiszcie mi o efektach, buziaki!:*

Zapraszam na FACEBOOKa

21 komentarzy:

Dom z mozaikami pisze...

Wspaniale to wygląda :o) Pozdrawiam. Ala

Małgorzata Janik pisze...

Piękna ściana.
U nas wszystko w drewnie, ale przy najbliższym remoncie coś malarskiego zaprojektujemy. Choć jak myślę, będzie kot być musiał. Pozdrawiam i gratuluję renowacji zakątka.

Aleksandra pisze...

Jestem pod wielkim wrażeniem. Jesteś bardzo zdolna i widać to we wszystkich Twoich pracach. Drzewo jest niezwykłe i aż trudno mi uwierzyć, że sama je namalowałaś. Goście w Twoim pokoju zapewne będą zauroczeni Twoim talentem. Ja osobiście nie mam żadnych malowideł na ścianie, mam jedynie naklejki, które tworzą drzewko manolii, bardzo podobają mi się te naklejki bo na początku sprawiają wrażenie, jak gdyby kwiaty były pomalowane. Jeśli zechcesz, pochwalę się i wyślę Ci zdjęcie :)

MZ pisze...

Od lat przynajmniej jedną ścianę w pokoju mam niebieską i pomyślę nad jakimś drzewkiem;) Ciekawy pomysł, dzięki:)
Podoba mi się jeszcze ten krzyż nad drzwiami:) To piękny, dawny zwyczaj, a coraz rzadziej się to już widzi w domach, zwłaszcza tych nowych. Błogosławionej niedzieli:)

Sztuka N!epoważna pisze...

Dziękuje 3 razy!:*

Co do magnoli to wiem jak to wyglada bo sama sie nad tym wzorem zastanawialam!:D

Sztuka N!epoważna pisze...

MZ - to mój krzyżyk od bierzmowania mam do niego sentyment i chcialam go miec nad drzwiami jak w domach mich babć:) widac ze zwracasz uwage na szczegóły!:)

Avoninka pisze...

Super, ja kiedyś często takie drzewka malowałam sobie na kartce. Super efekt, jednak ja wybrałabym inną kolorystykę.

Agnese Artigiano pisze...

Ale miałaś pracy przy zawijasach! :) (Ładna sukienka!)... Moja córka ma pokój w tym kolorze i trochę ciemno, ale z jedną ścianą i białym drzewem pewnie zupełnie jaśniej... Pozdrawiam!

Sztuka N!epoważna pisze...

wlasnie dlatego wybrlam na razie jednaa sciane, na jasnym tle tym rozowym nie bylo by widac drzewka:< buziaki pozdrawiam!:*

Barbara Wójcik pisze...

Świetny pomysł. Kiedyś dawno temu, kiedy uczyłam w szkole podstawowej, malowałam ściany w bajkowe sceny, była Calineczka na jaskółce, Czerwony Kapturek i inne...

Malmys pisze...

świetny pomysł

Magda pisze...

Pięknie Ci to drzewo wyszło. Wskazówki dajesz cenne ale ja przyznam szczerze sama bym się nie odważyła próbować. Niech robią to Ci, którzy potrafią :)

Słono mi-Kaśka pisze...

Ładnie wygląda, masz talent :).

Lexie's Art pisze...

Przepięknie to wygląda! Ja niestety nie byłabym zdolna do narysowania takiego drzewa bez szablonu! ;-)
Pozdrawiam i zapraszam na candy!
http://oo-lexiesart.blogspot.com/2013/07/candy.html
Ola - Lexie's Art

koralki anki pisze...

rewelacyjne:) szkoda, że malarka ze mnie kiepska, bo też bym chciała takie!

Mariola Goły pisze...

piekne :) fajny pomysl :) moze tez takie zrobie przy kolejnym malowaniu ;)

Angelika Ś. pisze...

bardzo mi się podoba:)

Slonka pisze...

Fajnie wygląda :)))

anmar-handmade pisze...

sliczne... jak moje dziecie bedzie troche starsze to namaluje cos na scianie w jego kaciku :-) moze wlasnie takie drzewo :-)

Karolina pisze...

super prace:) czym piszesz na aniołach itd. ? jakiś spec.długopis?

Sztuka N!epoważna pisze...

dzięki:)
ja używam albo cienkiego pędzelk albo długopisu lub cienkiego markera:)

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)