Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jak zrobić dużą róże z bibuły lub krepiny - Kurs DIY na Dzień Matki

Hej Dziewczyny!

Dziś obiecany na wekend kurs. Będę wam pokazywała jak zrobić kwiat z bibuły-krepiny.Wykonywanie takich ozdób to tradycja mojego regionu, przystrajano nimi obrazy dewocyjne, palmy, wieńce na groby, kapliczki... 

Dlatego pokazywana niżej technika jest znana naprawdę wielu pokoleniom,
i żeby było to jasne - ja jej nie wymyśliłam, pokazuję jedynie wam krok po kroku jak same możecie z niej skorzystać:)

To co mi się podoba w tych kwiatach, to możliwości rozmiarowe jakie możemy sobie sami zastosować. Moja róża ma ok 45-50 cm, ale możecie zrobić ją nawet metrową! Oczywiście naturalne kwiaty są piękne, ale ten nie zwiędnie tak szybko, jest piękną ozdobą pomieszczenia i nadaje się na wiele okazji. Możecie go dodać do prezentu na Dzień Matki, imienin, wykonać je dla nauczycieli na zakończenie roku, zrobić jedną sztukę lub cały bukiet. Do tego wykonanie jednej sztuki to koszt jakiś 2 - 3 zł.


 Czego potrzebujemy:
-krepinę - kupicie ją w sklepie papierniczym o rozmaitych kolorach, koszt ok 3-4 zł, z jednej rolki zrobicie ok 4 róż tego rozmiaru co moja.
-drucik, nożyczki, klej np biurowy.
-patyczek - mój znalazłam w ogródku, nie musi być on super gładki i prosty. Taka gałązka wygląda naturalniej.

  • Zaczynamy składając pas krepiny w harmonijkę i wycinamy z takiej składanki płatki ok 20x15 cm w kształcie migdała. Płatków potrzeba ok 12-15. Im większe płatki tym większa róża.

  • Listeczków wycinamy ok 4-5 w kształcie listeczka :P



  • Zaczynamy zwijanie - pierwszy płatek ciasno w pączek. Dokładamy następne, w przeciwległe miejsca do wykorzystania wszystkich płatków. 

  • Ściskamy dobrze spód i zawiązujemy drucikiem


  • Wbijamy róże delikatnie na patyczek i zawiązujemy następnym kawałkiem drutu.

  • Wycinamy z bibuły 2 paski szerokości 2 cm, długości zależnej od wysokości patyka. 

  • Przyklejamy początek paseczka do spodu róży i owijamy spiralnie patyk na końcu zaklejając pasek bibuły.


  • Dowiązujemy drutem listki i zaklejamy łączenie drugim paskiem bibuły.

  • Jeżeli macie ochotę możecie ozdobić płatki np brokatem, perełkami. Fajnie wygląda zawiązana kokarda z wstążki, koronki itp. Różę można zrobić np cieniowaną, stosując różne odcienie bibuły w płatkach Trzonek i liście mogą być też zielone. 

  • Na końcu delikatnie rozchyl płatki żeby róża nie była pognieciona, ale ładnie rozkwitnięta.


Gotową różę już można dumnie wręczyć :)
Zapraszam was do innego kursu z   BIBUŁOWYMI RÓŻAMI
Oraz do wysyłania swoich tutoriali, jeśli chcecie się nimi pochwalić u mnie na blogu. 
Więcej info w TYM wpisie. 

Miłego działania! I dajcie znać o waszych kwiatkach :)


11 komentarzy:

Kaska pisze...

tylko jak ktoś potem zrobi podobne to nie czepiaj się, że ukradł Ci pomysł :)

Anonimowy pisze...

Super wygląda! Chyba się skuszę i też zrobię! :D
Emi

Decomama pisze...

wiesz ze ja nigdy takiej nie robilam? musze z coreczką koniecznie wyprobowac.

Sztuka N!epoważna pisze...

Napewno będzie o niebo lepsza od mojej bo w rożach masz już troche "modelinowej" wprawy :)

Anonimowy pisze...

Czy nadaje sie zwykłą bibuła na taką różę ? Akutam mam w domu czerwoną i zastanawiam sie czy styknie :)

Sztuka N!epoważna pisze...

Myśle że róża będzie trochę delikatna, ale jeśli zrobisz mniejszą też bedzie ładnie wyglądała, powodzenia!

Anonimowy pisze...

ładne, tylko że takie robi moje dziecko w przedszkolu.

Sztuka N!epoważna pisze...

Gratuluje zdolnego dzieciaczka:)

Anonimowy pisze...

Banalna rzecz, zrobiłem takich 5 w 3 godziny. Do szkoły mi było potrzebne. Bardzo ładna rzecz.

Sztuka N!epoważna pisze...

to prawda! ja tą zrobłam chyba w 15 minut :P

Karolina Karlita pisze...

wygląda rewelacyjnie!!! może zrobię takie z Synkiem na dzień kobiet :-)) dla Pań z przedszkola :-))

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)

Obserwatorzy