Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jak zrobić dużego anoła z masy solnej ? - Kurs

 Przed wami kurs na dużego anioła, idealnego na prezent pod choinkę itp. :)
Zapraszam również na FACEBOOKA.

Jeśli korzystasz z moich kursów u mieść u siebie linka do niego :)

Przygotuj:
- masę solną (2 szklanki soli + 2 szklanki mąki + trochę cieplej wody, dobrze zagnieć),
- folię aluminiową (mi jej zabrakło, wiec wzięłam papier śniadaniowy... ale tego nie polecam, bo się go potem nie da odkleić)
-wałek, pędzelek z wodą, nożyk


1. Folię posyp mąką i rozwałkuj na niej ciasto, na grubość ok. 1 cm.
2. Skrzydła natnij i uformuj palcami 'wałeczki', które będą udawały pióra.


3. Poniższy wzór odetnij na masie solnej. Będzie to baza naszego anioła.
 4. Dół sukienki można ozdobić wzorem z radełka lub innym. Uformuj główką o lekko wydłużonym kształcie. Zwilż wodą górną część anioła, i delikatnie dociśnij.

5. Prostokątny kawałek rozwałkowanej masy solnej (0,5-0-1 cm, im cieniej tym lepiej) natnij po dwóch stronach i na środku, zwilż skrzydła i głowę , przyklej formując z paseczków spirale i wężyki.


6. Z dwóch wałeczków zrób złożone ręce, a na skrzydełkach dziurki na wstążkę.

7. Aniołka przełóż do brytfanki. Niech się piecze w niskiej temp.(80stopni) długi czas ( parę godzin), tak aby nie wyrósł. Można go podsuszyć w piecyku, i zostawić do czasu tutorialu z malowaniem, na kaloryferze.

Do aniołka można dodać jakiś motyw.. gwiazdkę wyciętą z foremki..serduszko.. bałwanka. Ja zostawiam aniołka pustego, gdyż  później będę go ozdabiać.


No to Malujemy :)

Potrzebne będą:
-Farby akrylowe lub plakatowe (jaki kolor sobie wybierzecie, ja uznałam ze czerwony będzie wystarczająco świąteczny)
-Pędzelki, koniecznie jeden cienki
-Lakier, brokat (niekoniecznie...ale polecam zainwestować..jak i w lakier, razem dają piękne wykończenie)

1.Skrzydełka pokrywamy białą farbą, sukienkę też jakimś kolorem. Polecam położyć drugą warstwę, gdy pierwsza wyschnie.

2.Cielisty kolor (biały+odrobina czerwonego+większa odrobina beżowego), nakładamy na główkę i rączki.


 3.Odstawiamy żeby wszystko dobrze wyschło. Następnie bierzemy miękki pędzel i rozcieramy nim trochę farby na kartce, bez użycia wody. Farba musi dobrze wejść w włókna.. Pocieramy pędzlem o włoski aniołka i brzegi sukienki.

Na sukience można dodać jakieś aplikacje.. śnieżynki, kropeczki, gwiazdki...Generalnie środek zostawcie sobie wolny.

4.Różową rozwodnioną farbą i miękkim pędzlem delikatnie robimy rumieńce, i czekamy aż wyschną.

5.Na cienki pędzelek nabieramy czarnej płynnej farbki i odsączamy nadmiar na chusteczkę. Robimy łuk..wygięty na dół, lub do góry, rzęski i delikatne brwi.

6. Dalej robimy usteczka. Możecie narysować je w formie uśmiechu lub kropeczkę jakby anioł śpiewał.

7. Kiedy aniołek całkowicie wyschnie, bierzemy spray i dobrze nim potrząsamy przez parę minut. Następnie z odległości ok 30 cm, lakierujemy go dokładnie, można to zrobić dwa razy.  Na mokry lakier posypujemy brokat. Ja posypałam skrzydełka i włoski. Teraz zostawcie aniołka do wyschnięcia, w jakimś ciepłym miejscu na całą noc.

 Ozdabianie:
 Przygotuj:
-Kawałek koronki (10cm wystarczy)
-Wstążkę atłasową
-Cekinki, gwiazdki, jakieś inne świecidełka
-Klej na gorąco, lub super glue, lub inny

1. W poprzek sukienki układamy koronkę, wybierając dla niej miejsce, gdzie będzie się najładniej eksponować. Zaklejamy z tyłu.

2. Kokardkę zrobioną z wstążki przyklejamy na sukience, włoskach lub pod szyją. Czuprynę ozdabiamy świecidełkami, moje gwiazdeczki ledwo widać.

3. Przez dziurki w skrzydłach, przewlekamy kawałek wstążki lub sznureczka, na którym będzie wisiał aniołek.


I to już szczęśliwy koniec:)
Tak oto, prezentuje się owoc naszej twórczości:


19 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Pikny ♥

Anonimowy pisze...

Wspaniałe!

Anonimowy pisze...

To jest przepiękne!!!

Anonimowy pisze...

Ale to jest piękne,musze zrobic podobnego alez papieru itp..i jeszcze wiekszego
ale anioł jest wspaniały;)

Anonimowy pisze...

Ps..jestem uczennica kl.6 i proszę o więcej pomysłow;):D

Anonimowy pisze...

Naprawdę cudowne,mam nadzieje że mi tez się oda zrobić takiego pięknego!!!

Anonimowy pisze...

Właśnie mój siedzi w piecyku. Piękne są : )

Anonimowy pisze...

Ja zabieram się właśnie do pracy za niego ;)

czas na zakupy pisze...

cudownie
cały dzień przesiaduję na blogu
i nawet sama zrobiłam kilka aniołków, świeczników zawieszek - gwiazdek
ech piękny blog

Anonimowy pisze...

Super!

Anonimowy pisze...

♥♥♥♥♥Piękna, oj dziewczyno♥♥♥♥♥:*:3

Anonimowy pisze...

Cudowny<3

Anonimowy pisze...

cudowne :D

Anonimowy pisze...

JESTEM ZAFASCYNOWANA TWOIMI ANIOŁAMI :) SA PRZESLICZNE

Karolina pisze...

Śliczne

Irena pisze...

Skorzystam z tej lekcji, ale wykorzystam masę porcelanową którą mam w lodówce. Dziękuję za lekcję i pozdrawiam
Anioły bardzo podobają mi sie.

Sztuka N!epoważna pisze...

masa porcelanowa? wyjdzie napewno pieknie, ja nie probowalam :) chetnie zobaczylabym efekt!:)

Monika pisze...

Genialne

Ewuśka pisze...

Super! Są piękne. Wreszcie jakis tutorial znalazłam. Dziekuje. ��

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)