Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jak zrobić baranka z masy solnej na Wielkanoc ? - Kurs

Dziś robimy baranka na Wielkanoc. 
 Jeżeli korzystasz z moich kursów umieść u siebie link do mojego bloga:)




Dla babci, cioci, znajomych.. Zamiast lub z pisanką :(
Zrobienie takiego baranka od podstaw jest bardzo proste. Warto znaleźć trochę czasu przed świętami i spróbować. Zobaczycie jaka będzie satysfakcja :D:D

Let's start!:D
1.Szykuj masę solną. ( Tyle samo składników np. szklanka soli + szklanka mąki + ciepła woda, zagnieść dobrze.) Nożyk, pędzel z wodą, wałek, kawałek folii lub papieru do pieczenia, wykałaczkę.
2. Masę rozwałkowujemy na grubość ok. 0,5 cm. Wycinamy poniższy kształt i zwilżamy go lekko, pędzlem z wodą.
3. Część masy rozwałkowujemy bardziej cienko, i zwijamy w ok 1cm wałeczki.
4. Wałeczki układamy ciasno na spodzie. Można je po dociskać wykałaczką.


 5. Robimy głowę. Ma być w kształcie spłaszczonego u dołu jaja. Doklejamy po bokach wydłużone uszka, mogą sterczeć na boki. Z zwiniętych jak do tułowia wałeczków, można zrobić zakręcone rogi zamiast uszów.
6. Aby zrobić kopytka, nacinamy małe kuleczki w dwóch miejscach.
7. Podobnie wygląda ogonek, tyle że ma 1 nacięcie.


 8. I na koniec baran ląduje w piekarniku. Trzeba go odwracać co jakiś czas, aby lekko zbrązowiał. 80C ok 2 H.


Kończymy barana :) Najlepiej w jakimś miłym miejscu. Ja otworzyłam oddział mojej pracowni na balkonie

1. Malowanie polega na użyciu miękkiego pędzelka, praktycznie bez wody, tylko białą farbą. Przecieramy całe runo baranka. 
2. Robimy pyszczek. Najpierw biały podkład pod oczy, później nosek jak 'v' i dwa wychodzące z niego półkola.


 3. Przyklejamy kawałek dratwy do zawieszenia i do kopytek. Można zrobić dziurki w czasie pracy z masa solną, jeśli nie macie dobrego kleju. Ja używam kleju na gorąco.
4. Jeśli macie jakieś różne ozdoby można je wykorzystać..koraliki drewniane zamiast nóżek..
...kwiatki i kokardki pod, i na łebek...
A, i nie zapomnij cie o polakierowaniu :)


Radosny koniec!:)


36 komentarzy:

Anonimowy pisze...

bardzo mi sie spodobal ten baranek, robiac serduszka z moja 5-o letnia corka zaryzykowalam i zrobilam baranna, wlasnie sie grzeje w piekarniku zobaczymy co z tego wyjdzie... moze osiolek hihi

Anonimowy pisze...

fajy pomysł i bardzo mi się spodobał :)

Anonimowy pisze...

właśnie się suszą :D przepiękne :D dziękuję za możliwość ściągnięcia pomysłu, jest Pani bardzo uzdolniona.
Pozdrawiam
Gosia

IzaT pisze...

Super.Jutro robię :-)

Lucy pisze...

Ale fajny zaraz się pobawię

Anonimowy pisze...

Witam. To znowu ja. W ubiegłym roku robiłam te baranki i wśród moich znajomych przyjęły się bardzo ciepło. O ile się nie mylę wysyłałam Ci na pocztę ich zdjęcia razem z innymi moimi rzeczami. Wkrótce uruchamiam bloga...Pozdrawiam Joanna

Anonimowy pisze...

przepiękny baranek.Słodki.
pozdrawiam.

Radziejowe Zacisze pisze...

Baranek jest świetny:) Myślę, że skorzystam z kursiku i nauczę robić takie moje dzieci szkolne. Będą miały uciechę:)Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

BasiaArt pisze...

Witaj ,jak go zobaczyłam to myślałam że jest z mareiału i gąbki, zboczenie zawodowe wszędzie widzę szmatki hehe. Super pomysł na świąteczną dekoracje!!!
Pozdrawiam serdecznie :)Basia

Sylwka35 pisze...

Skorzystałam, dziś pjawią się na moim blogu - oczywiście z linką do Twojego bloga :-) Dziękuję bardzo za udostepnienie kursu. Mam nadzieję, że nie będziesz miała nic przeciw, jak wykonam takie z dziećmi i rodzicami na spotkaniu w szkole.
Pozdrawiam, Sylwia.

Sztuka N!epoważna pisze...

oczywiście nie mam nic przeciwko juz do ciebie zerkam:)

Sylwka35 pisze...

Właśnie wrzuciłam, zapraszam serdecznie :-) Mam jeszcze w zamiarze wykonać Twojego baranka do koszyczka, bo cudny jest, ale to plan może na następny weekend :-)

Gosia Cychowska pisze...

Boskie te baranki,wydaje się to pracochłonne ale jaki efekt.Gratuluje pomysłu i talentu:}

Gagat pisze...

świetny baranek, stał się inspiracją dla mojego ;) oczywiście nie zapomniałam o zamieszczeniu Twojego linka do bloga pod moim "dziełem" ;) pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Bardzo ładny ten baranek :) spodobał mi się

Anonimowy pisze...

Pięknie, kreatywnie! Moje baranki siedzą w piekarniku, jutro zawisną w odpowiednim miejscu :) Naprawdę świetne masz pomysły!

Anonimowy pisze...

Grzeje się
I jest MEGA MEGA SŁODKI

Anonimowy pisze...

Grzeje się
I jest MEGA MEGA SŁODKI

Que TM pisze...

Ja uwielbiam go on tutaj jest i piecze się dla mnie bo dobrze to wie że konkurs wygra !!
Super Chruper owieczki zapewne wygram kontkurs Wielkanocny ;)

Agata Iłgowska pisze...

Mam chyba dwie lewe ręce...Czytając te komentarze, a przede wszystkim oglądając zdjęcia prac postanowiłam, że i ja spróbuje! I co? Nie wiem co robię źle, ale mój baranek dostał zmarszczek :( Podczas gdy robiłam drugiego na twarzyczce pierwsze pojawiły się pęknięcia :( Czym to może być spowodowane? Masę robiłam wg przepisu... Ehh..

Sztuka N!epoważna pisze...

mysle ze dalas za wysoka teperature na poczatku musi byc niska ok 50 jakies 2-3 godziny

Moja pasja pisze...

Też zrobiłam takie baranki :) Pomysł świetny pozwoliłam sobie opublikować moje pace na moim blogu http://pasjatworzenia-decoupage.blogspot.com/ oczywiście z informacją kto był pomysłodawcą :)

Anonimowy pisze...

a czym malowac i lakierowac takiego baranka?. mi takie srednio wychodza, mi peka i rozlewa sie w piecu, nie tylko ten baranek ale i inne

Anonimowy pisze...

baranki w trakcie pieczenia staja sie chropowate, posmarowalam je oliwa i jest lepiej. ale jaki jest na to sposob zeby byly gladkie po wypieku, nie pekaly i nie rozlewaly sie.Pomozcie czym malowac najlepiej, tu jest jakis cienkopis na tych oczkach? i czym LAKIEROWAC bo nie moge nigdzie znalesc informacji na ten temat :)

Sztuka N!epoważna pisze...

hej ! Ja wygłądzam wyroby jeśli nie są gładkie malwoaniem ,farby akrylowe nalozone grubo wyrównują nierownosci i podobnie lakierowanie.
Ja uzywam lakieru firmy deco color w spreyu. mozesz go kupic w sklepach z farbami za ok 10-15 zl, starcza na wiele uzyc.

Visna pisze...

śliczna ozdoba! masz talent !

zapraszam do mnie na konkurs!
http://visnafashion.blogspot.com/2013/03/1st-anniversary-of-my-blog.html

Anonimowy pisze...

rewelacyjne pomysły!!!Az sama sie sobie dziwie ze też tak potrafię, Wesołych Świąt!:)))

Dr Sonia S V pisze...

What a creative way to make the wool.Have pinned it !
Cheers
Dr Sonia

Sztuka N!epoważna pisze...

Thanks Sonia :*

Anetta pisze...

Ślicznie, ślicznie, ślicznie!!! Masz wielki talent. Moje baranki są już piekarniku i mam nadzieję, ze będą choć w połowie tak ładne jak Twoje. Pozdrawiam

EDYTA L pisze...

śliczne, juz od dawna tu zagladam
http://edytamasasolna.blogspot.com/

korni 213 pisze...

dzisiaj będę piekłachleb, ale jutro wezmę się za baranka!Mam nadzieję, że zrobię kilka i podarują na święta wszystkim moim ukochanym ludziom.W przedszkolu zrobimy kiermasz, wystawię się z baranami, może zarobimy na nowe półeczki do przedszkola?ściskam .nela

Sztuka N!epoważna pisze...

baranki przed świętami pójdą jak ciepłe bułeczki :)

zojka pisze...

Dzięki za kursik :) za chwilę biorę się do roboty z moimi przedszkolakami!! pozdrawiam :)

simena pisze...

Dziękuje właśnie skończyłam ;)

SioStry2 pisze...

Świetny kursik, napiekłam zestaw baranków. Na Wielkanoc były miłymi prezentami, teraz też znajdują nowe domy czekając w pudełku na odwiedzających. Może skuszę się na anioły, już wkrótce święta......

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)

Obserwatorzy