Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Łatki-DIY

Bardzo podoba mi się ten trend, dlatego postanowiłam naszyć sobie takie właśnie łatki na jednym próbnym żakiecie.Myślałam że to będzie proste, ale wcale tak nie było, chyba z dwa razy je odpruwałam bo były za wysoko, myślałam też że da się je normalnie przyszyć na maszynie , ale rękaw za nic nie chciał się zmieścić. Przyszywanie ręcznie nie dało takiego efektu jakbym chciała...

Ostatecznie wyszło, jak wyszło. Macie może jakiś patent na przyszywanie tych łatek własnoręcznie ?


8 komentarzy:

milka1 pisze...

witaj! łatki to świetny pomysł.... ja zrobiłabym tak... najpierw wyciąć odpowiednią łatkę i obszyć dookoła na maszynie, by brzegi się nie strzępiły, Następnie wycięłabym z fizeliny podobne łatki tylko tak ok 0,5 cm mniejsze niż łatka (żeby dobrze się pod nią schowały), później dopasować miejsce gdzie dokładnie ma być łatka - najlepiej ubrać marynarkę i poprosić kogoś by na jednym rękawie dopiął łatkę szpilką. Sprasować gorącym żelazkiem - przez gazę lub pieluchę tetrową - łatkę z fizeliną do marynarki i wtedy prostym ściegiem ręcznie przeszyć łatkę dookoła, najlepiej w linii gdzie kończy się maszynowe obrobienie:))powinno pójść łatwo i lżej będzie się przeszywało ręcznie gdy łatka będzie przyklejona do marynarki - nie będzie uciekała :))) powodzeniaaa!!!

Sztuka N!epoważna pisze...

to dobry pomysl ale problem w tym ze rekaw nie wejdzie do maszyny, jest za ciasny, wiec zaszylabym go calkiem a tego nie chce :P albo musialabym rosciac rekaw wzdluz..

Gosia pisze...

Ja znalazłam takie łatki z klejem na allegro. Kształtem są zbliżone do tych które zrobiłaś. Przykleja się je na żelazko, REWELACJA. Najczęściej używałam ich na łaty na kolana spodni mojego potomstwa - nie do zdarcia. Jest też klej do materiału w granulkach. Wtedy nie jesteś ograniczona rozmiarem łatki, tylko kleisz co chcesz. Groszowe sprawy. Warto spróbować

Agnieszka pisze...

ja się poddałam i ostatecznie kupiłam bluzkę w sklepie :)
zapraszam do siebie
http://otwartaszuflada.blogspot.co.uk/
Agnieszka

Sztuka N!epoważna pisze...

chyba sie skusze wlasnie na ten klej, bo mam ochote na wiecej łatek :D

milka1 pisze...

Natalia, ale mnie chodziło o to, by samą łatkę obszyć dookoła - nie przyszywać jej!!! obszyć tylko brzeg łatki by się nie strzępił:)) i taką przygotowaną łatkę przyprasować z fizeliną do rękawa marynarki/bluzki i wtedy ręcznie obszyć prostym ściegiem dookoła dokładnie:)) ja tak robię z naszywkami w różnych "trudnych" miejscach dziecięcych ubrań, typu kolana łokcie - one też nie nadają się pod maszynę. i zawsze wychodzi ładnie! :)

Sztuka N!epoważna pisze...

o to to jest pomysl, teraz rozumiem:)

milka1 pisze...

no to życzę udanych łatek:) poproszę o zdjęcie jak się udały:) pozdrawiam!! :))

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)