Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wiosenny baranek - DIY

Wiem, że już był baranek, ale bardzo sama chciałam spróbować zrobić go w wersji siedzącej. Widziałam w necie wiele takich, po prostu rozczulających baranków :) A na Wielkanoc, taka ozdoba będzie wprost idealna.

Zachęcam was również do spróbowania i pokazywania swoich dzieł :) Wysyłajcie mi zdjęcia, swoich baranków na emaila nataliazabawa@vp.pl, to potem zrobię waszą artystyczną galerię :) Warto się chwalić swoimi pracami dziewczyny!! :)

Wzorujesz się na moim tutorialu lub innej mojej rzeczy? Proszę, umieść link do mojego bloga :)


Oprócz weny twórczej, przygotuj sobie :
-Masa Solna (Szklanka soli + szklanka mąki powinna wystarczyć, na jednego 8cm baranka)
-Folia aluminiowa
-Wyciskacz do czosnku
-Pędzel z wodą
-Nożyk, wałek

1. Przygotuj masę solną. Moja metoda : Daje tyle samo soli co mąki, ciepłej wody tak, aby wszystko się ładnie połączyło. Do tego trochę ( ok . łyżki ) rozpuszczonego kleju do tapet. Mieszam i zagniatam dopóki masa nie będzie jednolita i sprężysta. Jeśli przesadziłyście z wodą, dodajcie trochę mąki, ale starajcie się otrzymać proporcje, bo inaczej masa będzie nietrwała.




2. Zrób kulkę z folii, takiej samej wielkości jak kawałek masy. Ugnieć folię tak, aby była stabilna.



3. Rozwałkuj ten kawałek masy i owiń nim folię. Wyciskarką zrób "wełnę", może być krótsza lub dłuższa, moja ma nie więcej, niż pół centymetra.. Najpierw jednak, zmocz pędzelkiem z wodą całą bazę pod baranka.

Kiedy cały baranek będzie już pokryty futerkiem, wbij wykałaczkę z jeden strony. Można ją przyciąć nożyczkami. 

Następnie uformuj główkę, na kształt dużej kropli.
Chcesz powiększyć? Otwórz w nowym oknie.


4. Nożykiem zrób nosek, potem kreseczkę w dół i uśmiech jak na zdjęciu, to bardzo łatwe do wykonania. 

Teraz delikatnie nabij główkę na wykałaczkę. Jeśli będzie ona za długa, baranek będzie przebity, więc uważajcie z tym.

Uszka zrób z dwóch wałeczków, można dodać zakręcone rogi. Pamiętaj, że zanim cokolwiek przykleisz musisz ZWILŻYĆ to miejsce wodą.



5. Do baranka można dodać ozdobę : dzwoneczek, serduszko, jakąś mini-pisankę, ja wybrałam kwiatuszek.
Zrób 5 płatków,  o kształcie kropelki, i 2 listeczki, też jak kropelka. Ja tu mam barwioną masę, dodałam farby do wody, gdy ją ugniatałam.

Zwilż to miejsce gdzie będzie twój kwiatek. Przyklej robiąc DOPIERO TERAZ,  rowki nożykiem.

To samo zrób z płatkami, najpierw przyklej potem zrób wcięcia.

W środek przyklej kuleczkę.



6. Baranka ułóż na kawałku folii aluminiowej lub papierze do pieczenia, w brytfance. Nie wiem czy da się to wysuszyć na kaloryferze, bo to gruba figurka, i może wam wcześniej " oklapnąć" niż wyschnąć.



6. Jak suszyć?

Najpierw nastaw piecyk np na 40 min. w niskiej temperaturze, np 40-50 C. Potem, gdy baranek z  wierzchu stwardnieje, podkręć temp. i sprawdzaj, czy się nie przypala. Podczas pieczenia, można przewrócić go na bok, tak żeby od spodu też miał szanse się wysuszyć.


8. Ogólnie starajcie się być delikatne, gdyż łatwo zgnieść runo baranka i będzie zdeformowany. Uważajcie żeby wasza masa nie była za mokra, bo wszystko spłynie. Jak dodałyście za dużo wody, to mąka wszystko naprawi. Jeżeli macie jakieś pytania, to piszcie w komentarzach, na pewno wam odpiszę :)


Zapraszam jeszcze na Facebooka

28 komentarzy:

monalizzka pisze...

uwielbiam! :)

Anonimowy pisze...

Świetny pomysł. Gdybym miała dzieci, to na pewno dałabym im taki "projekt" do zrobienia przed świętami :)

Anonimowy pisze...

kochana masz bład w przepisie laików kompletnych mozna wprowadzic w blad
:) komentarz mozesz usunąc

inspiracjemlodejmamy pisze...

robię podobnie Baranki z folią aluminiową ale dodawałam kokardki przy szyi uśmiech maluje czarną farbką:)
pozdrawiam

Sztuka N!epoważna pisze...

faktycznie miałam błąd ,dzięki za zwrócenie uwagi!!!:)

Sztuka N!epoważna pisze...

inspiracjemlodejmamy: pokaz linka ? ale ty robisz przepiekne bransoletki ,cudne sa!!!!

dudqa pisze...

Świetny, ja wczoraj robiłam podobnego, tylko zamiast runa z wyciskarki robiłam małe kulki, naklejałam na tułów, ka końcu robiłam dziurki wykałaczką

Anonimowy pisze...

A jest możliwość nieużywania kleju do tapet ? Bo akurat takiego nie posiadam :(
Albo może jakiś zamiennik ?
A baranka chętnie bym zrobił :)

Anonimowy pisze...

ładny baranek

Sztuka N!epoważna pisze...

Bez kleju do tapet spokojnie tez masa wyjdzie,
można dodac np. łyżkę płynu do mycia naczyń zwykłego.

Nastole pisze...

Świetny pomysł z barankiem :) jak tylko zrobie swojego przesle na e- maila :)

inspiracjemlodejmamy pisze...

Natalio Przesyłam Ci linka : http://inspiracjemlodejmamy.blogspot.com/search/label/masa%20solna
Zapraszam do komentarzy :)
Czarna owca w moim wydaniu - nie miałam jej prędzej w necie bo została zrobiona na początku lutego.pozdrawionka :)

co by tu zjeść? pisze...

Jaki cudny:)

Anonimowy pisze...

Baranek przyjemny, ale za to osoba go wykonująca jest śliczna. Jestem kobietą więc może nie powinnam prawić takich komplementów, ale zawsze mi się wydawało, że osoby zajmujące się takimi rzeczami jak korale, szydełko,itp. to babcie po 60-tce grube, brzydkie i z chustą w kwiaty na głowie, a tu proszę; dziewczyna, która mogłaby być modelką rozbija cały mój zacofany światopogląd...;) pozdrawiam

przesolona pisze...

Baranek śliczny, ja na razie lepię te wiszące ale nad takim też muszę popracować, pisałaś o małych dzwoneczkach, ja kupiłam w sklepie internetowym "świat pasji" są złote i srebrne.

Sztuka N!epoważna pisze...

Dzięki za info o dzwoneczkach juz tam patrze!

Dziękuję za takie miłe słowa co do mojego 'rękodzieła' i mnie :P
Wiele osob mysli ze to obciach ,ale ja znajduje w tym cos milego dla siebie :)

Pozatym rękodzieło jest sexy!! :P

Sztuka N!epoważna pisze...

inspiracjemlodejmamy : Widziałąm włascnie twoje slicznosci , ale nie da sie u ciebie chyba dodawac komentarzy, ja nie moge sie dopatrzec gdzie ;P

Aga robie-bo-lubie pisze...

Jeśli pozwolisz, to zamieściłam tutka na swoim blogu. Świetny kursik!

inspiracjemlodejmamy pisze...

Mam zaznaczoną opcję że komentować może każdy nawet anonimowy ale mam również opcję weryfikację obrazkową dla komentarzy....

inspiracjemlodejmamy pisze...

u ciebie jest bez takiej weryfikacji także u mnie trzeba przepisać napis z obrazka :)
Pozdrowionka i zapraszam:)

Anonimowy pisze...

Mam pytanie jakich farb używasz do malowania ? i czy żeby masa wyszła innego koloru to do wody dodajesz zwykłe farby plakatówki? Chcę zrobić takiego baranka na święta, nie wiem jak mi to wyjdzie, bo jestem zbyt szybka i nie za bardzo lubie takie robótki, ale sobie obiecałam...:) Proszę o odp na mojego e-maila kucia888@wp.pl. Będę bardzo wdzięczna..
A tak na koniec to naprawdę śliczny ten baranek :) zakochałam się w nim :)

Sztuka N!epoważna pisze...

hej ,wszystkie te pytania sa zawarte w tutorailu -wystarczy przeczytac:)

obcapodslaskimniebem pisze...

Przepiękne i tutaj wydaje się takie proste,a w rzeczywistości jakoś gorzej to wychodzi

Ewella pisze...

Całkiem fajny przepis... Ja mojego baranka robiłam w długim włosie bo jakoś łatwiejsze mi się to wydawało... Zrobiłam inną głowę i przykleiłam plastikowe oczki. Ja nigdy masy solnej w piekarniku nie suszyłam tylko na kaloryferze albo dawałam samej wyschnąć... Kiedyś mój kolego przyniósł do szkoły pieczone tabliczki z masy solnej. Z jednej strony były papką a z drugiej przypieczonym kamieniem. Pozdrawiam a to mój blog:
szkocki-terier.blogspot.com

LiOnka pisze...

Świetny pomysł na baranka! A Twój baranek jest CUDNY!:)

Boniffacy pisze...

Wzorując się na Twoim kursie, zrobiłam z synem (3 lata) barany z ciasta kruchego: http://boniffacy.blogspot.com/2013/03/barany-wielkanocne-z-ciasta-kruchego.html
Pozdrawiam:)

ada-adriana pisze...

Witam baranek śliczny na pewno spróbuję go zrobić, w tej chwili próbuje innego twojego baranka takiego wiszącego z koniczyną w pyszczku, niestety wychodzi jak chce :)
Mam pytanie po co daje się klej do tapet albo płyn do naczyń??
Czy można dać oleju trochę do masy? Gdy robię masę wg twoich proporcji to po kilku minutach robi się sucha , albo klei do deski :(

Sztuka N!epoważna pisze...

klej lub plyn do mycia naczyn zwieksza plastycznosc masy
jesli sie klei dodaj wiecej maki lub mniej wody
ja oleju nie dodaje bo anioly potem robia tluste plamy
a jak masa wysycha to ja do woreczka wrzucaj jak lepisz powoli :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze, staram się na każdy odpowiedzieć:)